Kako kompanije mjere ROI od oglašavanja na radiju?!

Kako kompanije mjere ROI od oglašavanja na radiju

17 svibnja, 2021

Kvantificiranje uspjeha vaše marketinške kampanje važan je dio osiguravanja učinkovite upotrebe marketinškog proračuna. To vrijedi čak i za medije poput radio oglašavanja. Evo kako kompanije mjere ROI od oglašavanja na radiju

Međutim, mjerenje ROI-a ne utječe samo na trenutni rast prodaje. Također morate uzeti u obzir kako svijest o brandu povećava opoziv marke. Iako je poticanje stvarne prodaje kritično, također želite zadržati svoju marku na prvom mjestu u svijesti onih koji bi mogli kupovati u budućnosti.

To znači da su za precizno mjerenje ROI-ja radijskog oglašavanja potrebne složenije metrike od puke bruto prodaje.

Šta je povrat ulaganja / ROI (Return of investment) ?

Povrat ulaganja mjeri koliko su učinkovita vaša ulaganja u vaše poslovanje u stvaranju prihoda.

Povrat ulaganja ili ROI predstavlja financijsku korist ostvarenu određenim poslovnim ulaganjem. Drugim riječima, on mjeri ono što dobijete natrag u odnosu na ono što ste unijeli.

Naučite kako izračunati povrat ulaganja, zašto je to važno i izazove s kojima se možete susresti prilikom pokušaja određivanja povrata ulaganja.

Kad god ulažete novac ili vrijeme u svoje poslovanje, morate imati na umu ciljni rezultat i način mjerenja kako biste osigurali zaradu. Izračunavanje povrata ulaganja način je mjerenja isplati li se poslovna odluka.

Izračunavanje ROI-a također vam može pomoći da razumijete šta u vašem poslu funkcionira, a šta ne, tako da možete unijeti promjene. To je način na koji se postavlja pitanje: “Šta ću zaraditi ulažući ovo vrijeme i novac u svoje poslovanje?”

Kako kompanije mjere ROI od oglašavanja na radiju
Kako kompanije mjere ROI od oglašavanja na radiju

Odaberite prave ključne pokazatelje uspješnosti

Svaka kampanja koju pokrenete treba započeti s konkretnim planom. Ovaj plan uključuje identificiranje vaše ciljne publike i način na koji ih planirate angažirati. Želite razmotriti gdje se nalaze na putu kupca i koji su najbolji kanali za dosezanje do njih.

Da biste razumjeli uspjeh svojih marketinških kampanja, morate identificirati svoje ključne pokazatelje uspješnosti (KPI). Ovi će vam mjerni podaci pomoći da analizirate i shvatite je li vaša kampanja uspješno ispunila vaše ciljeve ili treba li nešto promijeniti u vašoj strategiji. To vam pomaže da postignete najveći mogući rast od svojih napora.

Kada odabirete svoje KPI-je, želite postaviti SMART ciljeve. Pod SMART ciljevima podrazumijevamo one koji su: specifični, mjerljivi, ostvarivi, realni i pravovremeni. 

Ova strategija za postavljanje ciljeva pomoći će vam da održite svoje ciljeve razumnima i ostvarivima, a istovremeno će vam pružiti konkretne KPI-je koji će vam omogućiti da shvatite stopu uspjeha. Tada možete odrediti najbolji smjer za svoje buduće kampanje.

Potencijalni KPI-ovi mogu uključivati ​​vašu bruto prodaju, nove kupce, ciljeve usluge, povrat ulaganja u oglase, postotak povećane prodaje u odnosu na godinu, promet web stranice i promet ili prodaju iz mjeseca u mjesec.

Pronađite proxy mjerenje

U radio oglašavanju nije uvijek lako pronaći KPI koji mjeri upravo ono što želite.

Da biste bolje razumjeli uspjeh svojih marketinških kampanja, upotrijebite određenu radnju, događaj ili signal koji se dogodi kada ljudi čuju radio oglas. To vam može pomoći da bolje razumijete ROI za oglašavanje na radiju.

Na primjer, možete pratiti analitiku web lokacije za odredišnu stranicu koja se odnosi na poziv na akciju vašeg oglasa (CTA). Porast aktivnosti nakon radijske reklame djeluje kao proxy mjerenje za povećanje svijesti nakon oglasa.

Kako kompanije mjere ROI od oglašavanja na radiju
Kako kompanije mjere ROI od oglašavanja na radiju

Dešifriranje učinaka opoziva brenda

Opoziv robne marke ili nepomoćnu svijest o robnoj marki poznato je teško izmjeriti, ali njezin dramatičan učinak na namjeru kupnje čini je važnom metrikom za određivanje. U stvari, u nekim industrijama, poput kupnje automobila,  svijest potiče 90 posto namjere kupnje prema studiji Nielsen.

Možete koristiti razne strategije kako biste stekli bolju predodžbu o mjerilima radijskog oglašavanja koje se odnose na opoziv robne marke. Pomoću anketa možete provjeriti jesu li kupci čuli za vaš oglas i marku. Međutim, ako podsjećate ljude na brend, možete mjeriti samo potpomognutu svijest.

Radio oglasi mogu vam pomoći da izgradite neovisnu svijest, čak i ako se kupci ne mogu sjetiti određenog oglasa. Cilj vam je natjerati ih da se bez pomoći sjećaju vaše marke.

Kada krenete s izradom marketinške kampanje, vaša tvrtka ima ciljeve koje želi postići. Ne želite gubiti vrijeme na mjerenje zbog njih samih. Umjesto toga, želite procijeniti KPI-je na temelju SMART ciljeva koje imate za svoju kampanju. 

To će vam pomoći da nastavite prilagođavati kampanje i izgradite neovlašteni opoziv robne marke. Kad se ovi čimbenici uzmu zajedno, postaje moguće izmjeriti ukupni ROI od radijskog oglašavanja, bez obzira na to koliko su suptilni učinci.

Moglo bi vas zanimati

Započnimo digitalizaciju

Dignimo poslovanje na novi nivo

RADIO STANICE

  • TNT radio Sarajevo
  • TNT radio Tuzla
  • TNT radio Zenica
  • TNT radio Travnik
  • Narodni Sarajevo
  • Narodni Tuzla
  • Narodni Zenica

Copyright © 2021. -TNT GROUP - Sva prava pridržana