Radio – snažan i otporan medij

4 travnja, 2021

TV i radio oglašavanje dva su najdosljednija medija za dosezanje potrošača.

Godinama su bile jedine dvije metode za dosezanje i informisanje ciljanih skupina, isporučivanje markiranih poruka i promocija. Međutim, pojava drugih kanala – posebno digitalnih – oglašivačima je dala više mogućnosti za dosezanje njihove publike. Zanimljivo je da, dok gledanje televizije opada, slušanje radija opstaje na velikoj razini.

Prva radio reklama

Jeste li znali da je prva radio reklama emitirana 1922. godine? Od tada radio i dalje ostaje na snazi popularnog medija. Prema studiji koju je proveo Deloitte Global, globalni prihod od radija dosegnuo je zaradu od 40 milijardi dolara u 2019. godini samo u SAD-u, a odrasli su slušali u prosjeku 90 minuta dnevno.

Uz to, radio nastavlja s dobrom izvedbom za mlađe demografske kategorije, s tim da više od 90% mladih od 18 do 34 godine sluša radio najmanje sedmično u 2021. godini u prosjeku više od 80 minuta dnevno. To radio čini privlačnom opcijom, posebno oglašivačima.

Zašto ljudi vole slušati radio?

Iako ne postoji jedan, univerzalni razlog zašto ljudi slušaju radio, statistika pokazuje da je to jedan od najpopularnijih medija za privlačenje publike. Zapravo, gore spomenuta studija pokazuje da ljudi slušaju radio uglavnom zato što je besplatan (61%), lakše ga je slušati u automobilu (54%), uživaju slušati radio uživo (45%) i prikladan je (42 %).

Radio – snažan i otporan medij

Iako se 71% potrošača drži tradicionalne plaćene televizije, Forbes je ukazao da se otkazivanje kablovskih usluga događa brže nego što se očekivalo. U 2018. godini 33 miliona ljudi odustalo je od pretplate na kablovsku i satelitsku televiziju, dok se predviđa da će otkazivanje kablovskih usluga doseći 21% stanovništva do 2022. godine.

Zapravo, plaćeno gledanje televizije među mladim Amerikancima opada tri puta brže od ostalih medija, prema studiji Deloitte. Trenutačnom brzinom pada, američka djeca od 18 do 34 godine provest će više vremena slušajući radio nego gledajući tradicionalnu televiziju do početka 2020-ih. Zasićenost reklama na televiziji je zasigurno jedan od razloga ašto je radio ostao jako sredstvo masovne komunikacije.

Kad se razmatra radio ili TV oglašavanje, pomak i dalje raste u korist radija. U cijelom svijetu radio igra veliku ulogu u stvaranju savršenog miksa oglasa i važan je element vaše strategije oglašavanja. Te bi informacije trebale dati vlasnicima tvrtki određenu perspektivu o vrsti oglašavanja koje odaberu u svojoj ukupnoj marketinškoj strategiji. Kad se razmatra radio ili TV, prvi izbor uvijek bi trebao biti jači medij koji može donijeti najbolje rezultate.

U vrijeme kada su potrošači digitalno povezani neprekidno, radio je i dalje pouzdan izvor mnogih stvari i ističe se iznad digitalne prenatrpanosti informacija.

 Bilo da se radi o slušanju poznatih pjesama, dobivanju prvih informacija tokom katastrofe, najnovijim vijestima ili saznavanju o važnim događajima u zajednici, potrošači vjeruju svojim omiljenim radijskim postajama i osobama kako bi im pružili potrebne informacije kada im je potrebno. Također, radio se pokazao važnim kanalom za poslovanje tvrtki koje svoju poruku prenose ciljanom kupcu.

Bez obzira kojom se industrijom bavite, evo četiri glavna razloga zašto je radio i radio oglašavanje važno za vašu tvrtku:

1. Radio ima doseg

Radio je vrhunski medij za odrasle svih dobnih skupina, dosežući 93 posto svih odraslih osoba starijih od 18 godina. Usporedite to sa samo 89 posto na TV-u i 83 posto na pametnom telefonu. I to je znatno iznad računala, tableta i uređaja povezanih s TV-om koji imaju svih 50 posto ili manje. Radio je također najveći doseg kad uzmete u obzir podsegmente dobnih skupina, poput dobi od 18 do 34 godine i od 35 do 49 godina.

2. Radio je relevantan

Jedan od glavnih razloga zašto je radio važan i relevantan za tvrtke i oglašivače jest taj što je to jedan od najboljih načina ciljanja određenih segmenata i demografskih podataka. Bilo da cilja mlađe potrošače na, radio nudi mnogo opcija u smislu odabira gdje, kada i kako plasirati svoju ciljnu publiku. I da,on  je relevantan za ”milenijalce”, dosežući ih 92 posto svaku sedmicu. Nova muzika, svjetske vijesti i kulturne ličnosti su razlozi zbog kojih ljudi vole slušati radio.  Digitalni razvoj je pojačao relevantnost radija, jer 61 posto američkog stanovništva sada svoje omiljene stanice sluša online.

3. Pouzdanost

Ljudi vremenom grade posebnu vezu sa svojim omiljenim radio postajama, formatima i osobnostima. Bilo da se radi o slušanju omiljenog DJ-a svako jutro u prijepodnevnoj vožnji ili o podešavanju redovite sportske razgovorne stanice kako bi saznali o sljedećoj utakmici svog omiljenog tima, ljudi vjeruju postajama i osobama s kojima su se povezali tokom godina.

medij

 Činjenica da radio bilježi jedan od svakih pet sati koliko ljudi konzumiraju sadržaj odražava činjenicu da je, unatoč povećanoj dostupnosti digitalnih medija, radio i dalje pouzdan za potrošače, jer je uspostavljen u zajednicama, kao i osobama s kojima se ljudi povezuju i s kojima se surađuju. .

4. Radio je učinkovit

Sjajna stvar kod oglašavanja na radiju je što generira značajan učinak za vaš marketinški novac. Zapravo, kad se pravilno izvedu, poduzeća mogu doživjeti eksponencijalni rast tokom prve godine ili dvije. Radio oglašavanje također povećava ukupni ROI učinkovitosti kampanje za 8 posto u odnosu na kampanje koje ne koriste radio. Tvrtke koje koriste radio imaju opipljive rezultate u pogledu mjernih podataka poput vidljivosti marke, prometa na web mjestu i ukupnog prihoda. Radio je važan za tvrtke. Doseže do više ljudi nego bilo koji drugi medij, relevantan je u današnjoj kulturi, a vjerni slušatelji imaju veliko povjerenje. Što je najvažnije, pomaže tvrtkama da povećaju svoju dobit.

Moglo bi vas zanimati

Započnimo digitalizaciju

Dignimo poslovanje na novi nivo

RADIO STANICE

  • TNT radio Sarajevo
  • TNT radio Tuzla
  • TNT radio Zenica
  • TNT radio Travnik
  • Narodni Sarajevo
  • Narodni Tuzla
  • Narodni Zenica

Copyright © 2020 -TNT GROUP - Sva prava pridržana