Inovativnost, povezanost i relevantnost su riječi koje najbolje opisuju budućnost radija
U radio industriji ključ ostajanja relevantnim je kontinuirano traženje načina za jačanje veza s lokalnim zajednicama. Zbog toga se uvijek primjenjuju strateške tehnike i uključuju se u nove napore. Pa šta možete očekivati od radija u budućnosti?
Pitanje postojanja radija u budućnosti, i da li će se dalje ovaj medij razvijati i rasti, detaljno smo istražili u nastavku teksta.
Zašto je radio važan?
Zbog prirode radijskog posla, izravno smo povezani sa zajednicama koje nas slušaju. Radio ide daleko dalje od nekog drugog sredstva medija.
Često se može naći u promociji lokalnih dobrotvornih udruga, humanitarne pomoći ugroženim porodicama i informiranju užurbanih građana koji nemaju uvijek vremena za gledanje vijesti.
No, zbog većeg razvoja digitalnih medija, dolazimo do pitanja da li je radio još uvijek važan? Kratki odgovor, da. Prema mnogima budućnost radija je svijetla.
Pomisao da su digitalni mediji ugrozili doseg i značaj “tradicionalnih” medija jedna je od najvećih zabluda o tehnologiji. Mobilne aplikacije, i društveni mreže zapravo su proširili doseg i mogućnost angažmana, čak i s “tradicionalnim” medijima.
Dnevna povezanost
Tehnologija nam je pružila priliku da ostanemo povezani s našom zajednicom tokom cijelog dana.
Tradicionalni radio u domaćinstvima se s godinama gasi, ali sada su pametni, bežični zvučnici revitalizirali slušanje muzike / radija u kući.
Prema istraživanjima, u Americi je 25% vlasnika tražilo slušanje muzike putem radio stanice, a 15% vlasnika koristilo je pametni zvučnik za slušanje vijesti ili razgovor sa radio postajama.
Razvoj tehnologije je poboljšala našu vezu sa slušateljima i zajednicom. Sada naša lokalna vijest doseže daleko više od slušatelja na području lokalne zajednice.
Uz to, više od 45% Amerikanaca svoje vijesti prima s Facebooka, pa nam pomoću kanala na društvenim mrežama, naše web stranice i naših mobilnih aplikacija omogućuje distribuciju lokalnih vijesti mnogo široj publici nego ikad prije.
Uticaj radija na društvo
Od svoje koncepcije radio je imao veliki uticaj na društvo. To je medij koje je donosilo i još uvijek donosi muziku iz jedne kulture u drugu, stvarajući znatiželju za raznolikošću i mogućnostima za toliko manje privilegiranih umjetnika.
Radio je oduvijek imao korijene utemeljene u zajednici – dijeljenje iskustava, pružanje financijske pomoći ili obrazovanje slušatelja o onome što se događa u svijetu oko njih. Ponude radija za povezivanje i podršku zajednice nevjerojatne su i dosljedne.
Uticaj muzike na slušatelje radija
Radio je poseban zbog mnogo stvari, i često voljen medij a to je uglavnom zbog muzike koja je konstata u svijetu radija.
Nepobitno je da muzika može izazvati mnoge emocije, a kao ljudi na naše postupke u velikoj mjeri utiče kako se osjećamo. Ona svakodnevno ima učinka na naše postupke.
Kroz transformaciju koju je doživjela, muzika je dosljedno postavljala raspoloženja, zabavljala velike skupine ljudi i stvorila velik broj zanimanja.
Ona omogućuje ljudima da se vežu i sveukupno stvorila je moralne i etičke pomake u američkoj kulturi. Glazba je toliko raširena da se čak koristi i kao tretman za pacijente s poremećajima pamćenja poput Alzheimerove bolesti ili demencije. Što je još jedan razlog zašto je radio toliko važan.
Inovacije i radio
Inovacije su dio naše kulture i sastavni su dio uticaja industrije na društvo. Inovacija bi mogla značiti nova strategija na TikTok-u nakon što slušatelji i zaposlenici od svoje djece nauče šta je TikTok (i onda shvate da društvene medije i marketing podižu na novu razinu).
Preuzimanje ovih zadataka obično poboljšava zajednicu olakšavajući svima pristup važnim informacijama.
Kad odlučujemo kako odrediti prioritete za inovacijske inicijative, moramo se koristiti filterima. Jedan je uobičajeni filter je utrvrditi činjenicu da li nam omogućuje aktiviranje naše strasti: služiti, povezati se i slaviti svoju zajednicu.
Ovdje je uticaj radija najjasniji – zajednice. To je radio koji je uvijek pri ruci. Doista nam je stalo do naših zajednica i inovacije nam omogućuju da im bolje služimo. Kako da nastavimo rast i izgradimo povezanost u našoj zajednici? Jasan odgovor su mobilne aplikacije.
Aplikacije i online slušanje
Online slušanje nastavlja rasti u gotovo svim dobnim demografskim kategorijama. Infinite Dial je proveo studiju koja je pokazala stalni porast broja ljudi koji sedmično slušaju online radio sa 17% u 2009. na 60% u 2019.
Vrijeme provedeno na mobilnom uređaju i dalje raste, a većina vremena provedenog na mobilnom uređaju je u aplikaciji u odnosu na preglednik. Zbog toga je stvaranje mobilne aplikacije je neophodno za kontinuirani rast.
Aplikacija omogućava korisnicima da obavljaju više zadataka dok slušaju omiljeni radio ili da ima push obavijesti.
Kako se tokom zimskih mjeseci događaju najnovije vijesti poput zatvaranja saobraćajnica ili općenito stanje na putevima, možemo koristiti push obavijesti kako bismo osigurali da je naša zajednica povezana s onim što se događa.
Za nekoga ko radi u prostoru bez pristupa radiju, može ostati povezan nakon jutarnjeg putovanja na posao provjerom feedova društvenih mreža i vijesti o lokalnim dešavanjima u mobilnoj aplikaciji tokom pauze ili ručka. Ili možda presluša lokalnu stanicu putem prijenosa uživo iz mobilne aplikacije.
Čak i ako nema tradicionalnog “emitiranog signala”, slušatelji se i dalje mogu povezati s lokalnim radio postajama.
Nastavak putovanja korištenjem mobilnih aplikacija za distribuciju sadržaja neizmjerno će uticati i čak bi mogao smanjiti podjelu u znanju između različitih zajednica.
Mobilne aplikacije – izvrsne i za marketing
Mobilne aplikacije nisu samo pogodne za slušatelje, nego i za radijske partnere.
Digitalno sponzorstvo nad aplikacijama i reproduktorima streama omogućuje brendovima da svoj uticaj uvećaju kod publike u audio i vizualnoj prisutnosti na različitim platformama.
Na digitalnim platformama imamo mogućnosti za izgradnju zanimljivog sadržaja; poput “Koje ste zanatsko pivo?” kviz.
Brandovi mogu sponzorirati zanimljive natječaje koji oduševljavaju publiku i daju joj priliku da osvoje nagradu. To je zabavan način njegovanja pozitivne povezanosti i angažmana brenda.
Nijedan od ovih primjera ne zahtijeva od oglašivača da zaista bude u eteru radio stanice. Ovo otvara vrata lokalnim postajama da dođu do oglašivača koji pružaju uslužno područje koje premašuje doseg zemaljskog signala.
Interaktivni sadržaj obično stvara veći angažman od pasivnog, pa suradnja između mobilnih aplikacija, društvenih medija i klijenta stvara priliku za proširenje brenda, svijest o marki i stvaranje potencijalnih klijenata.
Internet radio u automobilu
Još jedna digitalna tehnologija stvorila je sposobnost personalizacije nečijeg iskustva slušanja u automobilu. Mobilne aplikacije pokrenule su slušanje radija u pokretu. Sada više nego ikad, Amerikanci emitiraju radio putem internetu sluga poput Pandore, posebno dok su na putu. To je omogućeno korištenjem interneta i mobilnih podataka.
Prema studiji tvrtke Nielsen, radio doseže više Amerikanaca nego bilo koja druga platforma, zbog toga što se većina vremena provodi u automobilu.
Ovo samo potvrđuje ono što smo mnogo puta izjavljivali – pristup vašoj ciljanoj publici u toku vožnje nevjerojatno je moćan. Povećana upotreba internet radija u automobilima smatrana je prijetnjom “tradicionalnom” radiju, ali zapravo je vrlo uzbudljiva kako za radio stanice, tako i za njihove partnere.
Pojavom Apple Car Play i Android Auto, slušatelji mogu uključiti svoje telefone u podržana vozila i koristiti te aplikacije za slušanje lokalne radio stanice preko zvučnog sustava automobila.
Mnogi sustavi za slušanje koji se nalaze u novim vozilima koriste radio aplikacije za reprodukciju sadržaja čak i bez povezanog mobitela. U bliskoj budućnosti vjeruje se da je to promjena koju radio mora iskoristiti.
Vjerojatno će se više truda usmjeriti na već spomenute aplikacije. Imajući na umu ovaj pomak, kolege iz industrije moći će ići naprijed i uistinu usmjeriti svoje napore na pojednostavljivanje korisničkog iskustva, što je presudno za uspjeh.
Kakva je budućnost radija?
Toliko je prilika koje će omogućiti radiju da krene naprijed u punoj snazi. Budućnost radija svjetlija je nego što većina vjeruje. Ako ste u industriji, obratite pozornost na promjene u korištenju mobilnih uređaja i pratite kako vaša publika sluša, a zatim pronađite način na koji se radio uklapa.
Trenutno vidimo porast povezanosti u svakodnevnim životima. Od pametnih zvučnika i pametnijih automobila do mobilnih telefona, naša publika želi praktičnost i povezanost. Kako to prilagoditi?
Povezivanjem s našom publikom bilo gdje se nalazila.
Aplikacije vidimo kao priliku da poboljšamo svoju sposobnost da se brendiramo i poboljšamo rast naših lokalnih partnera. Mogućnost da imate lokalnu, odgovornu i pristupačnu aplikaciju budućnost je marketinga.