Statistički podaci jasno pokazuju efikasnost radija. Medij ima ogroman doseg, emocionalnu vezanost prema svojoj publici i visoki faktor povjerenja, ali zašto? Nedavna studija o ljudskom mozgu može imati odgovore – i nova saznanja – o tome zašto i kako AM/FM radio najbolje rezonira.
Mediaprobe, poznat po svojem neuro-kreativnom testiranju, podijelio je nove spoznaje o emocionalnom utjecaju radio oglašavanja na konferenciji Advertising Research Foundation’s AUDIENCExSCIENCE. Istraživačka kompanija ocijenila je reakcije slušatelja na radijski sadržaj različitih žanrova sekundu po sekundu koristeći elektrodermalnu aktivnost i podatke o biranju, uključujući 227 odraslih sudionika od 26. lipnja do 7. srpnja 2023.
Sudionicima je bilo dozvoljeno da mjere svoje nesvjesne reakcije na radio u udobnosti svojih domova. Istraživanje je imalo za cilj dešifrirati emocionalne potpise koji diktiraju uspjeh radijskih oglasa i usporediti te nalaze s televizijskim normama.
Rezultati su otkrili da AM/FM radio angažira slušatelje 13% više nego televizija. Još važnije, studija je potvrdila da radijski emocionalni utjecaj premašuje TV za 12%, potkrepljujući studiju Dentsu/Lumen koja je istaknula superiornost zvuka u privlačenju pažnje i pomoći u sjećanju na brend.
Još jedan moćan nalaz od Mediaprobe je kako su vijesti vodeći radijski žanr za radio, s ocjenom 8% višom od Urbanih, Suvremene odrasle osobe, Rock i Classic Hits formata te 14% višom od televizijskih vijesti.
Što je to u radiju što privlači pažnju slušatelja? Oglasi s muzikom i džinglovima unutar segmenata govorenih riječi su među kreativnim najboljim praksama za efikasnost radijskog oglašavanja, s čestim spominjanjem brenda – najmanje pet puta u jednom oglasu – koji rangiraju najviše za privrženost zajedno s ženskim glasovima.
Ljudska psihologija iza donošenja odluka potrošača ovdje igra veliku ulogu, gdje emocionalni odgovori često pokreću naše izbore, kako su dokazali psiholozi i tržišni stručnjaci. Dakle, sljedeći put kada slušate radio, znajte da to nije samo radio, to je vaš mozak.