Digitalne kampanje i 25 sjajnih savjeta za njihovu uspješnost

Digitalne kampanje

12 srpnja, 2021

Digitalne kampanje – Statistika može biti vaš najbolji saveznik za adekvatno postavljanje strategije digitalnog marketinga.

Ovde smo skupili podatke iz svih relevantnih izvora (CMI, Social Media, HubSpot, Demand Metric, Google, imForza, Backlinko, DoubleClick, CMS Report, Source, comScore, Statista, Salesforce, Ambassador, Research Center, emailmonday, Adobe) i sumirali ih u po 5 statistika i saveta za 5 ključnih oblasti digitalnog marketinga.

digitalne kampanje
Digitalne kampanje

CONTENT MARKETING

1. Većina B2B marketera koristi najmanje 13 različitih content marketing taktika u svojim marketinškim strategijama

“Content is king!” Celokupan sadržaj koji promovišete na web-sajtu je isto tako i prvi kontakt koji korisnici ostvaruju sa vašim brendom, zato on treba da bude kvalitetan i da rešava probleme vaše publike.

Content marketing ostvaruje još bolje rezultate ako koristite različite kanale i metode komunikacije. Koristite blog, video, inforgrafike, newsletter-e, društvene mreže, a content prilagodite svakom kanalu. Napravite plan objava i budite konzistentni! Ukoliko vam se ovo čini previše komplikovano, možete upisati kurs za digitalni marketing, na kom ćete ovladadati svim tehnikama.

2. Marketeri fokusirani na blog  imaju 13x više šanse za pozitivan ROI

Imati aktivan blog je najčešće jedna od najjeftinijih i jedna od najuspešnijih taktika za content marketing. Ali, u velikoj konkurenciji blogova, morate se istaći kvalitetom! Istražite šta vaša publika traži i ponudite im sadržaj koji odgovara njihovim potrebama.

3. Čitaoci se u proseku na člancima zadrže 37 sekundi, a  43% korisnika samo „skenira“ blog postove

Korisnici ne čitaju pažljivo sadržaj, već ga „preleću“. Zato je, pored kvalitetnog contenta, potrebna i dobra struktura – razbijajte tekst u više paragrafa, kombinujte kraće i duže rečenice, koristite podnaslove, bullet-e, boldujete važne reči.

4. Naslovi sa 6-13 reči privlače najviše prometa

Naslov je prva stvar nakon pregleda koje korisnik odluči da li će da klikne na vaš snippet ili ne. U Preporuka je da se u naslovu koriste snažne reči kao što su ZAŠTO ili KAKO, da se uključi i broj u naslov ili da se kroz naslov postavi pitanje.

5. Content marketing generiše 3x više leadova po potrošenom 1$ nego tradicionalni marketing

Cilj content marketinga je da reši važne probleme vaše publike i da sa njima ostvari dugoročnu i kvalitetnu vezu zasnovanu na poverenju. Budući da 70% korisnika radije saznaje informacije o preduzeću preko članaka nego kroz oglas. Zato bi vaš sadržaj trebalo da bude edukativan, a ne prodajni. Pravite kvalitetan sadržaj, ponudite važne informacije, gradite poverenje i snažnu asocijaciju sa brendom. Duži postovi (1000+ reči) su u tome uspešniji od kraćih objava.

SEARCH ENGINE OPTIMIZATION (SEO)

Nije dovoljno praviti kvalitetan sadržaj, potrebno ga je i optimizovati. Search engine optimization i content ne idu  odvojeno – ako imate odličan content, a lošu optimizaciju, niko ga neće pronaći. Ali ukoliko imate dobar SEO, a content koji je pravljen za pretrazivače a ne korisnike, niko ga neće čitati.

1. 93% online iskustva započinje u pretraživačima, a 50% upita sadrži 4 ili više reči

Optimizujte sadržaj na vašem webu prema upitima koje korisnici prave. Postoje brojni alati koji vam mogu pomoći u targetiranju ključnih reči u zavisnosti od platforme koju koristite.

Ako vam web i content nisu optimizovani za pretraživače, korisnici vas neće moći organski pronaći, što će povećati cenu plaćenih oglasa.  A treba uzeti u obzir i da najmanje 70% korisnika ignoriše plaćene oglase koji se prikazuju iznad Googleovih organskih rezultata.

2. 3 od 4 korisnika gleda samo  prvu stranu pretrage

Još jedan dokaz zašto vam je potreban kvalitetan sadržaj i dobar SEO.

3. 48% kupaca koristi telefon za pretraživanje

Ako niste optimizovali svoj sajt za mobilni telefon, uradite to što pre jer se u 10 svetskih država, uključujući SAD i Japan, više Google upita ostvari preko mobilnog telefona nego preko računara. Tokom procesa rangiranja, Google će uzeti mobilnu verziju vaseg sajta kao jedan od ključnih faktora. 61% korisnika se neće vratiti na vas vebsajt ukoliko nije prilagodjen za mobilne uredjaje već ce nakon negativnog iskustva nastaviti na neku od konkurentskih stranica. Dakle, kvalitetna optimizacija za mobilne uređaje je imperativ.

Obratite pažnju i na to da 19% korisnika koristi Siri barem jednom dnevno. Glasovna pretraživanja se dosta koriste čak i u regionu, pa vam savetujemo da polako optimizujete sadržaj i za taj vid pretrage.

4. Pretraživanje dovodi najviše prometa na web

Iako se najviše web prometa ostvaruje kroz pretraživač, društvene mreže su odličan kanal za targetiranje publike i povezivanje sa njima. Nemojte zanemariti sinergiju ova dva elementa.

5. Prosečni web na prvoj stranici Google rezultata sadrži 1890 reči

 Isto kao i duže blogove, korisnici vole opširne i detaljne informacije. Iz tog razloga imajte u vidu da treba da im ponudite sadrzaj koji ce biti opširan, obuhvatiti sve relevante uglove teme, pomoći u rešavanju problema korisnika i edukovati ih.

MOBILNI MARKETING

Život bez mobilnog telefona danas je nezamisliv. 80% korisnika interneta poseduje smartphone, a preko 50% otvori mobilni čim se probudi. Zato morate prilagoditi svoj sadržaj ovoj spravici.

1. 53% mobilnih stranica korisnici napuste ako im treba više od 3 sekunde da se otvore

Brzina učitavanja jedan je od ključnih faktora prilikom rangiranja web-sajta u rezultatima pretraživanja. Za mobilni marketing veoma je važno da proverite brzinu učitavanja svog weba, izbacite nepotrebne elemente i poboljšajte vreme učitavanja.

2. 57% korisnika ne bi preporučilo brend s loše dizajniranim mobilnim webom

Važnost pvog utiska se više ne odnosi samo na ljude, već i na brendove. Ako u početku ne napravite konekciju sa potencijalnim kupcima, teško da ćete to moći da popravite.

3. 48% milenijalaca gleda video samo na mobilnim telefonima

O generaciji Z nećemo ni govoriti, oni su rođeni sa telefonom u rukama. Prema podacima YouTube, više od pola pregleda na ovoj platformi dolazi s mobilnih uređaja.
Dakle, ako je mlađa publika vaša ciljana grupa, prilagodite svoj video mobilnim uređajima i fokusirajte svoje oglase upravo na njih, kroz platforme koje oni najviše koriste.

4. 21% online troška odnosi se na marketing u mobilnim kanalima

Osim što pretražuju, korisnici preko mobilnih telefona čitaju mailove, posećuju društvene mreže… Prilagodite se trendovima i odredite deo budžeta samo za mobilno reklamiranje.

5. 68% preduzeća integriše mobilni marketing u marketinšku strategiju

Ako vi ne iskoristite prednosti mobilnog marketinga, konkurencija definitivno hoće. Bez mobilne marketinške strategije usklađene sa opštim marketinškim ciljevima, danas ne možete da ostvarite uspeh na digitalnom tržištu.

SOCIAL MEDIA MARKETING

Ako nije na društvenim mrežama, kao da se nije desilo. Prosečni internet korisnik potroši gotovo 2 sata dnevno sufrujući mrežama, što je fantastična prilika da ponudite svoj proizvod.

1. Facebook ima preko 2 milijarde aktivnih korisnika u svetu

Ovo je preveliko tržište da ga zanemarite. Postoji mnoštvo opcija za targetiranje korisnika, stoga svoju priču možete preneti publici koju intresuje vaš proizvod ili usluga.

Na kraju svake Facebook objave postavite pitanje svojoj publici. Pokrenite diskusiju, podstaknite ih na angažman i pozovite ih na akciju jer Facebook postovi koji se završavaju  pitanjem ostvaruju 162% više interakcija.

2. Najbolje vreme za Facebook objave je u sredu u 15h

Ova satnica ne važi za sve, ali poenta je da pronađete vreme kada vaše Facebook objave ostvaruju najbolje rezultate. Facebook vam nudi opciju zakazivanja objava, a postoje i drugi alati koji vam mogu pomoći da objavljujete sadržaj tačno onda kada su vaši pratioci najaktivniji.

3. 71% kupaca će preporučiti brend sa kojim su imali dobro iskustvo preko mreža

Društvene mreže su odličan kanal za viralni marketing i marketing od usta do usta. Budite aktivni, delite vredan sadržaj i uvek stavite korisnika na prvo mesto.

4. Vizualni sadržaj ima 40x više šansi za šerovanjem nego bilo koji drugi oblik sadržaja

Uključite sliku, video ili infografiku u svoje postove i pozovite publiku na akciju.

5. 46% visoko obrazovanih online korisnika koristi LinkedIn

LinkedIn je odlična platforma za ciljanje visokoobrazovanih korisnika. Takođe je i najbolja platforma za generisanje B2B leadova. Stoga, ako nudite B2B proizvode ili usluge, uključite LinkedIn u svoj marketinški miks.


EMAIL MARKETING

Email se smatra najbrže rastućim oblikom komunikacijske tehnologije u istoriji. Iako ga već godinama pokušavaju proglasiti mrtvim, statistike pokazuju upravo suprotno.

1. 61% marketara povećalo je svoje ulaganje u email marketing 

Mogućnosti targetiranja, personalizacije i automatizacije, te vrlo niski troškovi čine email odličnim kanalom za distribuciju sadržaja i komunikaciju sa (potencijalnim) kupcima.

2. 55% svih mailova se otvori na mobilnih uređajima 

Prilagodite svoju poruku mobilnim uređajima, izbegavajte velike količine slika i videa kako biste smanjili brzinu učitavanja i istaknite jasan CTA u prvom planu.  Korisnici vole da se osete posebno, zato koristite opcije za personalizaciju ponuda jer personalizovane email poruke poboljšavaju CTR i konverzije za više od 10%. 

3. Van radnog vremena, korisnici svoje mailove najčešće čitaju dok gledaju TV (70%), iz kreveta (52%), dok su na odmoru (50%) ili dok voze (18%) 

Prilagodite sadržaj, dizajn i vreme slanja svim mogućim okruženjima.  Obratite pažnju na dizajn newsletter-a jer mejlovi sa responzivnim dizajnom ostvaruju 24% više klikova na mobilnim uređajima, dok 64% korisnika preferira tekstualne mejlove.  Dizajn, sadržaj i vrstu emaila prilagodite željama vaših pretplatnika.

4. 83% kompanija koristi osnovnu segmentaciju u svojim email kampanjama

Osnovna segmentacija uključuje karakteristike kao što su godine, pol i geografska lokacija. Ovo je temelj svake email kampanje, zato iskoristite mogućnosti koje nude servisi kao što je MailChimp. Pogotovo zato što segmentirane email kampanje imaju 14.32% veći open rate od nesegmentiranih kampanja.

5. 78% kupaca se unsubscribe-valo jer im je brend slao previše mejlova

NE SPAMUJTE! Jedan newsletter nedeljno je sasvim dovoljno, a možete i ponuditi korisnicima da sami odrede dinamiku primanja mejlova.

Moglo bi vas zanimati

Kako naučiti digitalni marketing

Kako naučiti digitalni marketing

Digitalni marketing se danas sve više i više koristi i on predstavlja jak marketinški alat koji će u budućnosti...

Započnimo digitalizaciju

Dignimo poslovanje na novi nivo

RADIO STANICE

  • TNT radio Sarajevo
  • TNT radio Tuzla
  • TNT radio Zenica
  • TNT radio Travnik
  • Narodni Sarajevo
  • Narodni Tuzla
  • Narodni Zenica

Copyright © 2021. -TNT GROUP - Sva prava pridržana