Šta savremeni menadžeri ne bi trebali da rade – o slučajnim i namjernim greškama

bolji linkedin marketing

19 kolovoza, 2021

Spisak potencijalno loših modela ponašanja je daleko duži, ali je u tekstu navedeno nekoliko najkarakterističnijih negativnih praksi

Savremeni menadžer ne bi trebao da dugoročne interese kompanije podređuje ostvarivanju kratkoročnih interesa zbog lične promocije i sticanja beneficija.

On može:

  • Radikalno da poveća cijene s namjerom da postigne bolju prodajnu maržu, ignorišući reakcije kupaca i njihov uticaj na razvoj ukupne prodaje (preskupi proizvodi na kraju odbijaju kupce i smanjuju ukupnu prodaju i tržišni udio).
  • Sniziti cijene kako bi povećao ukupnu prodaju i udio na tržištu, ne vodeći pri tome računa da li će kompanija bilo šta zaraditi.
  • Smanjiti troškova prodaje uvodeći komplikovane i teže dostižne bonus kriterijume za prodajnu silu, zanemarujući pri tome pad motivacije i odlaske iz kompanije iskusnih i dokazanih prodavaca.

Primjera ima mnogo i zajedničko im je da oni često postižu kratkotrajno poboljšanje u određenom segmentu. Neki od indikatora zaista dobijaju nove i više vrijednosti. Istovremeno, problemi nastaju na drugoj strani, kao posljedica uvedenih promjena i trajno remete tokove poslovanja.

savremeni menadžer

Potrebno je uložiti mnogo napora, novca i energije kako bi se uklonile posljedice nesavjesnog rukovođenja

Ukoliko izostane brza reakcija i stvari odu predaleko, potrebno je uložiti mnogo napora, energije i novca, kako bi se ublažile ili potpuno otklonile posljedice nesavjesnog rukovođenja. Pod uslovom da je takav oporavak uopšte moguć i izvjestan.

Menadžer nikada ne bi trebalo da misli da je najpametniji, najbolji, i da nema potrebe za unapređenjem njegovih znanja i vještina. Nikada ne bi trebalo da bude ušuškan prethodnim rezultatima, čak ni kada su oni realno dobri.

U dinamičnom svijetu, u kojem se pravila funkcionisanja svakodnevno mijenjaju, takvo ponašanje vodi put većih i manjih neuspjeha u budućnosti. Ponašanje koje je u prošlosti značilo siguran uspjeh u promjenjenim okolnostima može doneti veliki neuspjeh. Ukoliko želite biti uspješan menadžer potrebno je međusobno poštovanje i timski rad.

Rad na sebi predstavlja svakodnevnu obavezu. On je osnova za kvalitetan rad s drugima, bez obzira da li su oni klijenti ili saradnici.

Menadžer nikada ne bi trebao da ignoriše sugestije saradnika i poslovnih partnera

Nekada su oni godinama i decenijama na  radnim mestima i posjeduju ogromno radno iskustvo. Mnogi od njih svoje sugestije izriču maksimalno dobronamjerno, sa željom da pomognu u rješavanju problema, ili sa idejom da doprinesu još uspješnijem razvoju poslovanja.

Stalno ignorisanje ovakvih inicijativa ograničava izbor kvalitetnih rješenja, izaziva opravdano nezadovoljstvo i slabi pojedinačnu i ukupnu motivaciju.

Slično mogu reagovati kupci, dobavljači i ostali poslovni partneri. Dugi niz godina su u svom poslu, prisutni su na tržištu, znaju šta se na njemu događa i kakva pravila na njemu vladaju. Stalno ignorisanje njihovih konstruktivnih primjedbi, željâ i zahtjeva dovodi do nezadovoljstva saradnjom i razmišljanja o promjeni poslovnog partnera, što se nekad zaista i događa.

Zbog toga nijedan rukovodilac ne smije da se ponaša bahato i nezainteresovano, niti da zanemaruje bilo čije stavove, bez obzira na trenutnu poziciju sagovornika u firmi ili van nje. Nikad se ne zna ko ima presudnu ulogu u uspješnoj realizaciji bilo kog posla.

savremeni menadžer

Menadžer nikada ne bi trebalo da bude neodlučan

Neodlučnost je znak slabosti. Posao menadžera jeste da donosi odluke i da ih sprovodi. Ako to nije kadar, onda nije menadžer. Svaka neodlučnost rukovodioca postaje lako vidljiva svim članovima njegovog tima. Izaziva zbunjenost u pogledu obaveza koje se pred njih stavljaju (nisu dovoljno precizno definisane, ili se stalno mijenjaju), i ličnu i profesionalnu nesigurnost. Obe pojave vode neracionalnom korištenju resursa i negativno utiču na odvijanje planiranih aktivnosti.

Zbog toga se odlučnost menadžera, kako tokom donošenja odluka, tako i tokom njihove primjene, nameće kao imperativ uspešnog rukovođenja. Važno je da budete uvjereni u vaše odluke jer ipak ste vi ti koji vodite čitavu organizaciju. Savremeni menadžer bi trebao biti primjer svim uposlenicima kako treba da se ponašaju u poslovanju.

Moglo bi vas zanimati

Brendiranje poslovanja 6 TAJNI

Brendiranje poslovanja 6 TAJNI

Tvrtka, bez obzira na njezinu veličinu, treba pravilno brendiranje poslovanja kako bi postigla marketinški uspjeh...

Istražite lepote Vrnjačke Banje

Istražite lepote Vrnjačke Banje

Vrnjačka Banja je, gotovo sigurno, prva banja u Srbiji na koju pomislite. Apsolutno s razlogom. Ova banja ima toliko...

Započnimo digitalizaciju

Dignimo poslovanje na novi nivo

RADIO STANICE

  • TNT radio Sarajevo
  • TNT radio Tuzla
  • TNT radio Zenica
  • TNT radio Travnik
  • Narodni Sarajevo
  • Narodni Tuzla
  • Narodni Zenica

Copyright © 2021. -TNT GROUP - Sva prava pridržana