Marketinški i prodajni savjeti će vam zasigurno pomoći da poboljšate poslovanje svoje kompanije.
Marketing kada je dobro obavljen može biti od izuzetnog značaja za posao, posebice kada je riječ o novim poslovima.
S druge strane, kada se taj aspekt poslovanja loše odradi, možete steći osjećaj da novce trošite uzalud. Sve veće tvrtke danas imaju sjajno razvijen marketing, nebitno je li to trgovina, kladionica, restoran ili nešto sasvim drugačije.
On im omogućuje da se rame uz rame natječu sa svojim konkurentima, a često će uspješnije biti upravo ono poslovanje koje je razvijenije u marketingu.
Slušajte svoje klijente
Glavna logika iza slušanja svojih klijenata je poprilično jednostavna. Jednom je netko rekao da ako želite prodavati velike količine svojih proizvoda i usluga, trebate i velik broj kupaca i klijenata.
Na kraju krajeva, bez klijenata ne bi ni postojali. Jasno je da će njihovi zahtjevi ponekad prkositi zdravom razumu ili logici, ali nikako ne zaboravite, kupac je uvijek u pravu.
Reklamirajte svoje usluge i prije nego što su spremne
Neke tvrtke čekaju da njihovi proizvodi budu savršeni prije nego što se odluče reklamirati ih. To ponekad može biti velika greška.
Oni očekuju kako će odmah po postanku tog novog proizvoda moći prodati velike količine istog, ali to jednostavno nije moguće ako nitko ne zna za taj proizvod.
Upravo zbog takvih situacija je bolje razviti svijest, pa čak i minimalnu, ali dovoljnu da potencijalni klijenti znaju što mogu očekivati u budućnosti. Takvim će pristupom klijenti biti spremni na vaš proizvod već po njegovom dolasku.
Mislite izvan okvira
Marketinško tržište se drastično promijenilo od onoga kakvo je bilo prije tridesetak godina. Tada nisu postojale različite tražilice i društvene mreže, a danas poslovanje ima pristup svakom kutku svijeta i to kroz razne besplatne ponude koje postoje na Internetu.
Primjerice, svoje proizvode i usluge možete reklamirati na raznim natjecanjima, blogovima, stranicama, kroz razne sadržaje, video isječke itd.
Kontrolirajte marketing
Ponekad je teško izračunati koliko je marketing bio uspješan. Možda ćete potrošiti određene iznose na njega, a tijekom njegovog trajanja možda i uočite porast u prodaji, ali kako možete biti sigurni da je vaša potrošnja u korelaciji s prodajom?
Možda je prodaja porasla bez nekog logičkog razloga i nema nikakve veze s vašim marketingom. Ako ćete već uložiti vrijeme i novac u marketing, učinite to na način da možete pratiti njegove rezultate.
To se može postići tako da provodite više manjih marketinških kampanja i pratite rezultate svake od njih. Tako ćete znati i koji način marketinga bi trebao biti najisplativiji.
Dajte klijentima prostor gdje mogu razgovarati s vama i o vama
Bilo to dobro ili loše, sasvim sigurno želite znati što vaši klijenti govore o vama. Ako im ne omogućite mjesto gdje vas mogu pohvaliti ili kritizirati, može se činiti kako vam nije niti stalo do njihovog mišljenja.
Zapamtite, čak i kada vam klijent dođe bijesan s nekim prigovorom, to je odlična prilika da pokažete koliko vam je stalo poraditi na svojim greškama i ispraviti sve što ne valja.
Definitivno je bolje da im vi sami omogućite mjesto za komentare nego da ih ostavljaju na drugim lokacijama na Internetu gdje im ne možete direktno pomoći.